Mérhető és definiálható-e a tudás növekedése a hálózati együttműködés során megosztott információval? Miközben a klasszikus tudásfogalom mindmáig a tudományfilozófia neuralgikus problémája, a hálózatkutatás is egyre inkább szembesül a propozicionális tudásfogalom csapdáival. Az információcsere episztemikus logikai leírása a propozicionális tudás statikus vizsgálata helyett a megismerési folyamatok dinamikáját állítja a két kutatási terület metszéspontjába. A logikai apparátus kulcsfogalmait bemutatva néhány egyszerű példán illusztrálom, hogy segítségükkel mindkét kutatási területen elkerülhetők a tudás növekedésével kapcsolatos leegyszerűsítések. Amellett érvelek, hogy a tudásállapotok klasszikus – statikus – logikai leírása ugyanúgy elégtelen a gondolatcsere legegyszerűbb eseteinek és protokolljainak kezelésére, mint a hálózati együttműködés (collaborative networks) keretében megvalósuló tudás szerzés (knowledge acquisition) tényleges modellezésére.
A szeminárium nyitott, szeretettel várják az érdeklődőket.
1119 Budapest, Etele út 59-61.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, hogy csak etikusan és nyomdafestéket tűrően írj a bejegyzésekhez megjegyzést!