Keresés ebben a blogban

2020. december 13., vasárnap

Kui János: KERESEM

 Kui János

KERESEM


Kopasz fejjel, gyermek- hittel

Megkeresem önmagam,

Az életem végén járok,

De magam még nem láttam!

Elindulok, s megkeresem,

Hátha még megtalálom,

Feltekintek a kék égre,

Az lesz az én világom.


Ott keresem önmagamat,

Hátha még megtalálom,

Kételkedni a sikerben,

Egyelőre nincs okom,


Valamiképp megtalálom,

Hirdetem erős hittel,

Ragaszkodom én a földhöz,

Mert az nekem nagyon kell!


A sikerre büszke leszek,

A létem segít nekem,

A nem-létet elkerülöm,

Hogy ne zavarjon engem!


A föld is még csak az enyém,

S ha ez így van, indulok,

A nem-létre nincs szükségem,

Csak a létre számítok.


Lemaradtam az élettel,

Egyszer be kell pótolni,

Amíg megmarad a hiány:

Nem érdemes keresni


A hiányom bepótolom:

Úgy indulok keresni,

Ha magamat nem találom,

Segíthet még valaki!

Mindenkit jól megfigyelek,

Csak úgy lehet eredmény,

Az utamon jól haladok,

Megvilágítja a fény.


Valakiben magam látom?

Egy időre megállok,

De ha mégis magam látom:

Akkor visszafordulok.


Nagyon gyenge a szemem,

Azért nem látom magam,

A szemem meggyógyították:

De magamat nem látom.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, hogy csak etikusan és nyomdafestéket tűrően írj a bejegyzésekhez megjegyzést!